Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Eero Jalmariz - 6 mars 2009 09:48

Vem bestämmer om hur jag skall yttra mig? Till mig själv skulle jag säga "kärringmaffian". Men eftersom jag faktiskt är ute på nätet, får jag nöja mig med att säga att det är "de långnästa, klåfingriga, halvgamla good for nothingmedlemmarna i stim".


Själv har jag ofta fått höra benämningen finndjävel, ingen bryr sig.

Norrmännen kallas utan att någon ens lyfter på ögonbrynen för sillstrypare.

Vem bryr sig att svenskarna går under betecknikngen square-heads?

Våra danska vänner sägs vara nordens araber, precis som om att vara dansk inte duger.

Och en tysk är naturligtvis ingenting annat än Hitler.

Enligt Norstedts Ordbok definieras en n.... en person som tillhör människoras med mörk hy. Men detta ord får aldrig användas särskilt inte till en person av denna ras.


Det är säkerligen lika fel och lika farligt att kalla en "mansperson från Kina för kines", men detta förbud är ännu inte på modet. Kallar du någon för indian så väntar inte heller några påföljder.


Nu kommer vi ut på tunn is. Blir du sugen på n....bollar inne på ett fik kan din beställning låta så här: "Två kaffe och två...".Där tar den orala delen av beställningen slut för nu måste du avsluta affären med ett ivrigt pekande mot de antydda kakorna. Vill det sig riktigt illa kanske det blir fel och du tvingas pressa i dig finska pinnar i stället.


Vadå svartmålar jag? Nejdå syster, jag är tvärtom på mitt soligaste humör. Men om det faktiskt vore så och du inte gillar det, vad skulle jag använda mig av för färg? Om du väljer ordet "färgad" i stället för svart finns det ett otal nyanser att välja mellan. En tanke som slår mig, skulle man kunna kalla n....bollar för "färgadbollar"?


Varför tycker du föresten att ordet färgad är att föredra framför ordet n....? Nu höll du på att lura mig att säga n....! Visst skulle det passa att bura in mig för att jag använde ett ord som du bestämt att jag inte får använda?


Heimdall, hjälp mig! Vakta så att "de långnästa" inte blir för starka. Blås allt vad du orkar i Gjallarhornet!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards